Galang

Galang är en thailändsk krydda som finns i min fett goda thaigryta (BIG UP WILLYS) som jag brukar käka för att rensa kropp och själ, jag har ju inga smaklökar så det bränner inte sönder min mun som de skulle göra på flesta. Galang tycker jag dock inte är starkt utan de är den gröna curryn som är stark men jag är ju som sagt inte godkänd för att avgöra detta.
Galang heter egentligen Galangal och har en ingefärliknande smak.




Galang är även en klassisk M.I.A låt men hon hävdar tyvärr att det inte är den thailändska kryddan hon syftar på utan att de är ett gammal dacehall uttryck från jamaica som betyder "go on with yourself".
Hon har dock pratat om att det kan komma från kryddan och folk tror att hon antagligen sjunger om weed för galang är tydligen slang i Thailand för detta, eftersom det betyder Thai Green. Själv kan jag inte i skrivande stund personligen avgöra vad den handlar om eftersom jag har skaffat mig ett hjärntumör vilket leder till att jag inte alls minns texten till låten eller meningen med den just nu. Kolla in videon iallafall, du har nog sett den, den är fet.




Kommentarer
Postat av: ella

jag får gåshud när jag ser det här, hade glömt bort M.I.A, Dags att börja lyssna igen!

2009-08-30 @ 09:06:18
URL: http://lamorochlianer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0